Restitutiebeleid

Retouren
Ons retourbeleid duurt 14 dagen. Als er 14 dagen zijn verstreken na ontvangst van de producten, kunnen wij helaas geen terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor een retour, moet uw artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin u het heeft ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

Sommige soorten artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Bederfelijke goederen zoals voedsel, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. Wij accepteren ook geen producten die intieme of hygiënische goederen zijn, gevaarlijke materialen, of ontvlambare vloeistoffen of gassen.

Aanvullende artikelen die niet kunnen worden geretourneerd:

  • Maatwerk of gepersonaliseerde producten
  • Cadeaubonnen
  • Downloadbare softwareproducten
  • Bepaalde gezondheids- en persoonlijke verzorgingsartikelen

Om uw retour te voltooien, hebben wij een kassabon of bewijs van aankoop nodig. Neem vóór het retourneren contact met ons op, zodat wij u de retour- en terugbetalingsinstructies kunnen geven.

Situaties waarin slechts een gedeeltelijke terugbetaling wordt verleend (indien van toepassing):

  • Boek met duidelijke gebruikssporen
  • Geopende CD, DVD, VHS-band, software, videospel, cassetteband of vinylplaat
  • Elk artikel dat niet in de originele staat verkeert, beschadigd is of onderdelen mist om redenen die niet aan ons te wijten zijn
  • Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd

Terugbetalingen (indien van toepassing)
Zodra uw retour is ontvangen en gecontroleerd, sturen wij u een e-mail om te bevestigen dat wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen. Wij laten u ook weten of uw terugbetaling is goedgekeurd of afgewezen.
Als uw terugbetaling wordt goedgekeurd, wordt deze verwerkt en wordt het bedrag automatisch teruggestort op uw creditcard of oorspronkelijke betaalmethode, binnen een aantal dagen.

Late of ontbrekende terugbetalingen (indien van toepassing)
Als u nog geen terugbetaling heeft ontvangen, controleer dan eerst opnieuw uw bankrekening.
Neem daarna contact op met uw creditcardmaatschappij; het kan even duren voordat uw terugbetaling officieel is verwerkt.
Neem vervolgens contact op met uw bank. Er zit vaak enige verwerkingstijd tussen voordat een terugbetaling zichtbaar wordt.
Als u dit allemaal heeft gedaan en nog steeds geen terugbetaling heeft ontvangen, neem dan contact met ons op via info@studiovestjens.nl.

Aanbiedingsartikelen (indien van toepassing)
Alleen artikelen tegen de normale prijs kunnen worden terugbetaald, helaas kunnen afgeprijsde artikelen niet worden terugbetaald.

Omruilingen (indien van toepassing)
Wij vervangen alleen artikelen als deze defect of beschadigd zijn. Als u het wilt omruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op info@studiovestjens.nl en wij voorzien u van de retourinformatie.

Cadeaus
Als het artikel als cadeau was aangemerkt bij aankoop en rechtstreeks naar u is verzonden, ontvangt u een cadeaubon ter waarde van uw retour. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, sturen wij u een cadeaubon toe.
Als het artikel niet als cadeau was aangemerkt bij aankoop, of als de gever het artikel eerst naar zichzelf heeft laten verzenden om het later aan u te geven, sturen wij de terugbetaling naar de gever van het cadeau.

Verzending
Om uw product te retourneren, dient u het te verzenden naar:
Bloemendaalseweg 7, 5768 PX Meijel, Nederland

U bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht op uw terugbetaling.

Afhankelijk van waar u woont, kan de levertijd van uw omgeruilde product variëren.

Als u een artikel verzendt, overweeg dan om een verzendservice met tracking te gebruiken of verzendverzekering af te sluiten. Wij kunnen niet garanderen dat wij uw geretourneerde artikel ontvangen.